19 Ekim 2012 Cuma

Şampiyona veda..

--Ascot---

Bilindiği üzere yarın Ascot'ta muhteşem bir yarış günü var ve TJK da bu müthiş yarışlara bahis kabul edecek. Ben de günlerdir bu yarış programını beklediğim için uzun süredir koşular üzerinde araştırmalarda bulunuyordum, sürekli makaleler, yarış özetleri falan derken son bir kaç haftadır bugünü bekledik. TJK'nın da bahis kabul edeceğini öğrendikten sonra ayrıca mutlu oldum. Ve şimdi de bir şablon hazırladım. Tabi ne kadar uzun çalışırsanız çalışın şans faktörü ön planda olacaktır. Özellikle çim pistin yumuşak hatta ağır olabileceği söz konusu. Ben sizler için ''/'den öncesini öneriyorum. Bütçeye göre slash'lerden sonraki atları da ilave edebilirsiniz. Ve ek olarak şunu söylemek istiyorum: FRANKEL'den ilk kez şüphe duyuyorum :(

1. Ayak: İlk ayakta Godolphin'in ekürileri, bu pistteki Gold Cup'ta 1 ve 2 yapan 7.OPINION POLL ve 3.COLOUR VISION favorim fakat Irish St. Leger'da çok beğendiğim, kazanan Royal Diamond'la fotoya çok yakın giren 1.AIKEN biraz daha uzayan mesafeye rağmen ekürilerin en yakın rakipleri olur. 9.SADDLER'S ROCK ve 5.FAME AND GLORY sürpriz.

2. Ayak: Longchamp'te Prix L'Abbaye'yi kazanan 14.WIZZ KID bana göre Peslier ile kazanır fakat daha önce Haydock'ta onu geçen 10.SOCIETY ROCK ve formda jokey Richard Hughes ile 5. LIBRANNO'yu ekledim. Kısa mesafeli sprint yarışında sürpriz arayanlar için de şablona eklemeleri yaptım.

3. Ayak: Arc'da son metrelere kadar kazanma şansına sahip olan, G1 Irish Oaks galibi kısrak 6.GREAT HEAVENS bana göre adamım William Buick'le kazanır. Kendisi de zaten Attheraces'da yazdığı blogda gün içerisinde en fazla şanslı bulduğu atın Great Heavens olduğunu belirtti. En yakın takibi 4.SAPPHIRE olur Buick'e göre, tabi bana göre de.. 1. DANCING RAIN, 10. WAS, 8. SHIROCCO STAR başka yerde tek bulanlar için sonraki ihtimaller.

4. Ayak: Bir çok yarışında Frankel'e çarpılıp sürekli ikincilikler elde eden 3. EXCELEBRATION ciddi favori veriliyor fakat bu safkanın jokeyi dünyanın en yeteneksiz jokeylerinden olan, babadan torpilli Joseph O'Brien olunca koşuya 1-0 geride başlıyorsunuz demektir. Camelot'un Triple Crown'ını nasıl harcadığı dün gibi akıllarda. Excelebration bu rakiplerini (2.CITYSCAPE ve 8. ELUSIVE KATE) Fransa'da 1.5 boyla geçti ama o günkü jokeyi Christophe Soumillon ve bugünkü Joseph O'Brien arasında Edirne-Kars arası kadar mesafe var, gömlek farkı var. O yüzden ben 3.2.8 yazıp nispeten daha rahat izlicem yarışı. (Not: EXCELEBRATION yıkılırsa, -ki yüksek ihtimal- oyunlar da para yapar)

5. Ayak: FRANKEL için fazla söze gerek yok. Çayınızı, kahvenizi, eşinizi dostunuzu yanınıza alın ve dünyanın gelmiş geçmiş en büyük şampiyonlarından olan (en iyi demiyorum nazar değer) FRANKEL'i muhtemelen son kez piste çıkacağı bu koşuda izleyin. Ama tek atın demiyorum, pist ağır ve CIRRUS DES AIGLES çok formda. Uzayan mesafe FRANKEL için sorun olmaz diyebilirsiniz ama Juddmonte International'da Frankel'e ciddi rakip yoktu ve pist daha uygundu. Dolayısıyla bana göre FRANKEL ilk kez geçilme tehlikesiyle karşı karşıya. Ama yine de ben Frankel geçilir demem, diyemem..

6. Ayak: Kısa ve öz günün en saçma yarışı. 29 atın koşacağı fakat 24'ünün bahis dahilinde olacağı koşuda kimi çıkarsanız o gelir. Ne yapın edin bu koşudan at elemeyin. Günün en sürprize açık koşusu olduğu çok net belli. Ben 20 liradan yüksek bir ganyan bekliyorum şahsen. Net 24 atla geçicem bu koşuyu. Herkese bol şanslar.

1. Ayak: 3.1 / 9.5
2. Ayak: 14.10.5 / 6.11.15.12.7.9.4
3. Ayak: 6 // 4.1.10.8
4. Ayak: 3.8.2
5. Ayak: 3 // 2
6. Ayak: HEPSİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder