16 Temmuz 2013 Salı

5. Uluslararası Jokey Turnuvası (Tahmin + Değerlendirme)

Merhaba.

Bugün günlerden 5. Uluslararası Jokey Turnuvası! İlk düzenlendiği tarihten bu yana her zaman ilgiyle ve merakla beklediğim, takip ettiğim turnuva. 4 yıldır dünyanın farklı kıtalarından, önemli jokeyler bu turnuva için geliyordu. Ancak bana göre bu yıl çıta öyle yükseğe konuldu ki daha şimdiden gelecek sene bu isimleri gölgede bırakabilecek isimler olabilir mi? Daha ünlü kim var ki gelecek diye düşünmeye başladım.


Turnuvadaki rekabeti takip edecek olmamızın yanı sıra biz yarışseverleri ilgilendiren bir diğer kısım ise altılı ganyan dahilinde olan 4 turnuva koşusunda hangi safkanların, hangi jokeylerin şanslı olacağıdır. Dolayısıyla müşterek bahis kuponlarımıza hangi safkanları yazacağız? Bu soruları ben de bir çok yarışsever gibi düşündüm ve nacizane günün anlam ve önemine binaen bu 4 koşuyu hem jokey hem de safkanların  performansını harmanlayarak bir tahmin-değerlendirme yazısı hazırlamaya çalıştım. 


Turnuvanın 1. Ayağı: Turnuvanın ilk, altılının ise ikinci ayağını oluşturan 3 yaşlı İngiliz taylarına ait 1400 metre kum (sentetik) pistteki Şartlı 4 koşuda en şanslı isim olarak Türk takımından Selim Kaya ile start alacak olan ve daha önce sentetik pistte 4 koşu galibiyeti bulunan KASNEZAN bana göre koşuyu önlerde takip etmesi hâlinde ilk 15 puanı jokeyi Selim Kaya'nın hanesine yazdırabilir.


Kasnezan'ın sprintte gecikmesi ya da viraj üstü yol bulma problemi yaşaması hâlinde ise bana göre onu geçmeye en yakın isim son üst düzey yarışlarını ölçü almadığım, daha önce bu pistte galibiyeti ve plaseleri bulunan DIVINE RIVER olacaktır. Yine Türk takımından Gökhan Kocakaya ile start alacak olan dişi tay, bana göre Gökhan Kocakaya'nın turnuva dahilinde katılacağı 4 koşuda kağıt üstünde en fazla şansa sahip ismi.


Son olarak da bir sürpriz isme değinmek istiyorum. Malumunuz ABD'de ağırlıklı olarak koşular kum pisttedir. Dolayısıyla hem kum piste alışık olan, hem de buraya inanılmaz formda gelecek olan (Cumartesi günü Belmont Park'ta bir günde 5 koşu kazandı ve bahar sezonunda bu hipodromda lider jokey oldu) Javier Castellano'nun yoğun gayreti ve tecrübesini hesaba katarak bir VICTORY GALLOP oğlu MİYAZAKİ'nin de sürpriz şansına sahip olduğunu düşünüyorum. Ben kesinlikle kuponuma yazacağım bu safkanı. Denk güçte safkanların bir araya geldiği turnuva genelinde, jokeylerin form durumları ve performanslarının atlara ekstra katkı sağlayacağı kesin. Bu yüzden Castellano avantajıyla MİYAZAKİ'ye dikkat!


FAVORİM: KASNEZAN

PLASE: DIVINE RIVER
SÜRPRİZ: MİYAZAKİ

Turnuvanın 2. Ayağı: Turnuvanın ilk çim yarışı olan ve yine 3 yaşlı İngiliz taylarının bu sefer 1900 metre çim pistte performanslarını sergileyeceği Şartlı 4 koşuda bana göre en şanslı isim son yarışında özlediği birinciliğe ulaşan CAZİP olacak. Türk takımından Özcan Yıldırım ile koşuya katılacak olan ve mesafe deneyimi yüksek olan bu safkan bu koşuda da benim favorim.


Koşuda daha sonra şanslı gördüğüm isim ise, son yarışında Kapalı Gözlük takısının çıkmasıyla birlikte starta kadar kulaklık takısıyla gelen ve önceki yarışlarına nispeten kötü bir performans sergileyen DON DESTELLO olacak. Son yarışında benim de anlam veremediğim o yarışın kötü izlerini Türk takımının kaptanı diyebileceğimiz, "sihirbaz" lakaplı jokey Halis Karataş idaresinde sileceğini düşünüyorum. Zira bu safkan sondan bir önceki yarışı olan Avram Barokas Koşusu'nda YARAMAZ ÇOCUK ve MARVELOUS IRON gibi başarılı safkanların hemen arkasında üçüncü olmuştu. Bugün için idman pisti programında da beğendiğim DON DESTELLO benim ikinci şans verdiğim isim.


Son olarak sürpriz hanesinde ise turnuvanın bana göre en şanslı kura çeken jokeyi Frankie Dettori ile koşuya katılacak olan HERNANDO BEYİ'ne şans veriyorum. Aldığı cezanın ardından geri dönen ve benim de hakkında uzun uzadıya bir yazı hazırladığım (http://bit.ly/13hFtct) Frankie, kendisinden beklenen performansı sergileyememişti. Hatta öyle ki bir ara üst üste bindiği 50 küsur safkanla kazanamama serisi yakalamıştı. Ancak burayı seven ve bana göre bu turnuvanın onun için bir dönüm noktası olduğunu düşündüğüm usta ve sempatik jokey, HERNANDO BEYİ ile başarılı bir performans sergileyebilir. Kısrak ve isim babası Hernando gibi bu mesafeleri iyi koşacağını düşündüğüm safkan, benim 3. şans verdiğim isim olacaktır.


Son olarak ekstra olacak ama önde boş kalırsa SYCOPHANO bu sefer CAZİP'ten rövanşı alıp Javier Castellano'yu puan tablosunda önemli yerlere taşıyabilir.


FAVORİ: CAZİP

PLASE: DON DESTELLO
SÜRPRİZ: HERNANDO BEYİ
EKSTRA: Önde boş kalırsa SYCOPHANO

Turnuvanın 3. Ayağı: 1500 metre üzerinden sentetik pistte koşulacak olan  4 ve yukarı yaşlı safkan İngiliz atlarının katılacağı turnuvanın 3. ayağında benim ilk şans verdiğim isim hatta alternatif bankolardan biri olacağını düşündüğüm VIRTUES CHAMP isimli safkan. Son yarışını G1 Haliç Koşusu olduğu için ölçü almadığım ve bir yarış önce bugünkü pist ve mesafede katıldığı Alpay Özoğul Koşusu'nda kazanan ASTORYA'nın yalnızca 2.5 boy gerisinde dördüncü olup, DEHA, HAYRİ BABA ve MY LIFE gibi isimleri geride bırakan bu safkan, bana göre günün en şanslı isimlerinden biridir ve kuponlara tek bile yazılabilir. Frankie Dettori'nin bu koşuyla birlikte puan tablosunun ilk sıralarına yerleşeceğini düşünüyorum.


Olur da VIRTUES CHAMP bir aksilik yaşayıp kazanamazsa benin ön planda tuttuğum ikinci safkan bu pist ve mesafede başarılı koşular çıkartan ve son yarışını yalnızca burun farkla kaybeden SNOWANGO olacak. Selim Kaya'nın puan tablosundaki yerini de SNOWANGO'nun belirleyeceğini düşünüyorum.


Son olarak da yine daha önce söylediğim gibi sentetik pistteki koşularda ABD'li jokeylerin safkanlara ekstra performans sağlayacağını düşündüğümden BANDIERO'ya da mesafenin kısa olması ve form düşüklüğüne rağmen şans verilebilir.


Son olarak sihirbazlı MY NUMBER ONE 5 ay aradan sonra yarış gördü, sentetik pisti çime oranla nispeten eksik koşsa da çok at yazanlar ekleyebilir. Ayrıca Yutaka Take'nin de çimin efsanesi olmasına rağmen çim koşularında kağıt üzerinde şanssız safkanlara bindiğini düşünüyorum. Usta jokey bu koşuda FINAL ROAD ile RED ZEYTEEN ve SNOWANGO'nun erken preslerine maruz kalmadığı takdirde puan tablosunda bir yerlere gelebilir.


FAVORİ: VIRTUES CHAMP

PLASE: SNOWANGO
SÜRPRİZ: BANDIERO
EKSTRA: MY NUMBER ONE & FINAL ROAD

Turnuvanın 4. Ayağı: 1400 metre üzerinden çim pistte gerçekleştirilen 4 ve yukarı yaşlı İngilizlere ait Şartlı 4 koşuyla 5. Uluslararası Jokey Turnuvası'na nokta koyulacak. Bu koşuya en az 3-4 jokeyin matematiksel olarak şampiyonluk ihtimaliyle geleceğini düşünüyorum ancak geçtiğimiz yıl bu koşuyu kazanmayı başaran ve 14 gün önce At Yarışı Yazarları Derneği Koşusu'nda 5 aylık bir aranın ardından 1300'ü 1.17 içerisinde koşarak ikinci olan REIGN OF FIRE, bana göre Frankie Dettori'nin şampiyonluğunu ilan etmeye çok yakın.


Süratli gideceğini düşündüğüm koşuda REIGN OF FIRE'ın sprintte gecikmesi hâlinde bir çok safkanın şanslı olabileceğini düşünenlerdenim. O yüzden bende REIGN OF FIRE banko, ancak onu geçecek ilk safkanın önde QUEEN AMIDALA'nın presine erken maruz kalmadığı takdirde ROI DE TREFLE'nin olacağı düşünüyorum.


REIGN OF FIRE ve ROI DE TREFLE'nin ardından üçüncü sırada şansı grubun en yüksek handikap puanına sahip ismi QUEEN AMIDALA'ya veriyorum.


Son olarak yarış gören KRONOS, son yarışını kazanan  ASAFHAN ve kral ile LA SANTA ROJA'nın sürpriz şansına sahip safkanlar olduğunu düşünüyorum.


FAVORİ: REIGN OF FIRE

PLASE: ROI DE TREFLE
SÜRPRİZ:
EKSTRA: KRONOS & ASAFHAN & LA SANTA ROJA

Jokey Turnuvası için puan tablosundaki sıralama tahminim ise şöyle;


1. Frankie Dettori: 33 puan.
2. Halis Karataş
3. Piere Strydom
4. Selim Kaya
5. Javier Castellano
6. Özcan Yıldırım
7. Yutaka Take
8. Stephane Pasquier
9. Gökhan Kocakaya
10. Ahmet Çelik

İstanbul Veliefendi Hipodromu'nda çok zevkli bir turnuva bizleri bekliyor.. Yavaştan hem görev, hem keyif için hipodroma doğru yola çıksak iyi olacak. Sizlerin de en az benim kadar bu turnuvadan keyif almanızı temenni ediyorum.. Kendinize iyi bakın, saygılar..

Numan.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder