31 Ekim 2013 Perşembe

Breeders' Cup ilk gün tahminleri

1. KOŞU: Son startında çim pistteki G3 Hawthorne Derby'i bugünkü rakiplerinden Charming Kitten'in yaklaşık 7.5 boy farkla önünde kazanan (7) KID DREAMS'in bugün usta jokeyi Ryan Moore idaresinde yedili plase için yeterli olacağını düşünüyorum. Rakip olarak ise 1 Eylül günü G2 Del Mar Derby'i kazanan, Mike Smith'in idaresindeki ekürilerden (12) GABRIEL CHARLES, 2 koşu önce Kid Dreams'in dördüncü kaldığı G2 koşuda fotoda Kid Dreams'i geçerek üçüncü olan (3) DEN'S LEGACY ve geçtiğimiz yılki G1 BC Juvenile Turf'te 5. olup, bu yılki son startında da Gabriel Charles'ın 1.5 boy gerisinde ikinci olan (10) GERVINHO şanslı olabilir diyorum.

SIRALAMAM: 7 / 12.3.10

VIDEO: (7) KID DREAMS'in kazandığı (2) CHARMING KITTEN'in ikinci olduğu G3 Hawthorne Derby:

 

2. KOŞU: Breeders' Cup festivalinin resmi olarak başlayacağı, festival dahilindeki 14 koşunun ilki G2 BC Marathon için aslına bakarsanız sosyal medyada takip ettiğim kadarıyla bir çok ABD'li yarışseverlerin de ilgilisini pek çekmiyor. Bana da bu festival dahilinden bir koşu çıkar deseler hiç düşünmeden bu koşuyu çıkarırdım. Öyle gereksiz, öyle sıkıcı bir koşu olduğunu düşünüyorum. Ancak festival genel olarak o kadar güzel koşularla dolu ki G2 BC Marathon da tabir-i caizse arada kaynayıp gidiyor benim gözümde. Neyse, bu yılki koşu için düşünceme geçecek olursam buraya gelen safkanlar içerisinde bu yıl BC Challenge koşusu kazanan tek safkan olan (4) EVER RIDER benim favorim. Arjantin'den gelen bu safkan, geçtiğimiz yılın galibi yaşlı kurt CALIDOSCOPIO'nun buraya gelmeden önce kazandığı ve BC Challenge koşularından biri olan G2 Clasico General Belgrano'nun bu yılki galibi. Ever Rider, 21 Haziran günü kazandığı bu koşunun ardından 133 günlük bir ara vermiş olmasına rağmen usta jokey Gary Stevens'ın da deklare olmasıyla ve grubun da uygunluğuyla favori konumunda. Ancak bu safkan hakkında tek soru işaretim var o da tempo atı olması. Evet, 2500 metrelik G2 koşuyu Arjantin'de çıktığı gibi bitiren safkana acaba Santa Anita'da, 300 metre uzayan Marathon'da bu izni verirler mi? Açıkçası cevabından emin değilim.

EVER RIDER'ın sonlarda temposunun düşmesi hâlinde son Churchill Downs'taki son startında 2012 yılı BC Classic galibi FORT LARNED'ın kazandığı Homecoming Classic'te 2.5 boy geride üçüncü olan (10) WORLDLY 2011 yılından bu yana koşu kazanamamış olsa da benim şanslı olmasını beklediğim isimlerden. Bu iki safkanın ardından ise 2 Eylül günü Parx'ta koşulan G3 Greenwood Cup Stakes'te sırasıyla yakın ara ikinci, üçüncü ve dördüncü olan (6) INDIAN JONES, (9) POOL PLAY ve (5) SUNS OUT GUNS OUT benim şanslı olmasını beklediğim diğer safkanlar. Ayrıca Avrupa'dan gelen ve usta jokey Mike Smith ile koşuya katılacak olan (7) LONDON BRIDGE ve son olarak Hastings gibi pek başarılı safkanların start almadığı hipodromlarda kazanmış olsa da birinciliği bilen isim (3) COMMANDER sürpriz şansına sahip isimler.

SIRALAMAM: 4 / 10.6.9.5.7.3

VIDEO: (4) EVER RIDER'ın Arjantin-Palermo Hipodromu'nda kazandığı G2 Clasico General Belgrano

 

3. KOŞU: Eylül ayında yarış hayatına başlayan ve İrlanda-Dundalk'ta iki kez kum pistte kazanıp, arada bir kez de çim pistte 5 atlı G1 Vincent O'Brien Stakes'te 4 boy geride 3. olan (3) GIOVANNI BOLDINI favori konumunda. Ancak safkanın şanslı olacağını düşünmekle birlikte biraz fazla ön plana çıktığını düşünüyorum. Şahsi fikrim antrenör ekürisi (8) WILSHIRE BOULEVARD'ın en az GIOVANNI BOLDINI kadar şanslı olacağını yönünde. Bu iki tayın ardından Godolphin ekürisinin hayranı olduğum G2 Champagne Stakes galibi kır tayı (4) OUTSTRIP ve Belmont'ta son katıldığı G3 Pilgrim Stakes'i yaklaşık 6.5 boy farkla kazanan (5) BOBBY'S KITTEN bana göre şanslı olacak diğer isimler. Son olarak Sheikh Joaan-Richard Hannon-Richard Hughes gibi çok formda (sahip-antrenör-jokey) üçlüsüne sahip (12) SHAMSHON benim önerdiğim 5. isim. 

SIRALAMAM: 3.8.4.5.12

4. KOŞU: Bu yılki G1 Dirt Mile'ın bahis otoriteleri tarafından favorisi (10) VERRAZANO. Bu safkanı bilenler bilir, benim de hayranı olduğum  ve bu yıla "her anlamda" damga vurmuş bir tay kendisi. 2 yaşlılığında start almayan ve 4 yaşlılığında da start almayacak olan VERRAZANO, bu yıl Ocak ayında başladığı yarış hayatında ilk 4 yarışını kazandı, akabinde Kentucky Derby'e favori olarak girdi ancak 14. oldu. Daha sonra Verrazano için ümitler azaldı, beklenen potansiyeli gösteremedi derken önce G3 bir koşu akabinde de G1 Haskell Invitational'ı domine eden tay, G1 Travers'a da favori olarak girdi ancak bir kez daha 7. olarak hayal kırıklığı yarattı. Coolmore'un yaptığı açıklamaya göre bugün G1 BC Dirt Mile, Verrazano'nun son koşusu olacak. Ben bugün için kaprisli Verrazano'ya Alpha'nın liderliği vermeyeceğini düşünerek pek şans vermiyorum. Kuponuna yazsan bir dert, yazmasan bir dert bugün Verrazano'yu. Ancak bu yıla böylesine damga vurmuş bir safkanı göz ardı etmek abesle iştigal olur. O yüzden önce Verrazano diyorum, ama biraz duygusal olarak...

Verrazano'nun ardından -aslında Verrazano'dan önce- bugün benim Dirt Mile'da favori gördüğüm isim (4) BRUJO DE OLLEROS. Uruguay'da G1 koşu galibiyet bulunan safkan geçtiğimiz yıl ABD'ye geldi ve Stakes koşularda plaseler yaptıktan sonra 19 Ağustos günü Delaware Park'ta 6.5 boy farkla bir Stakes koşu kazanarak burada ilk galibiyetini elde etti. Ancak safkanın beni en çok etkileyen yarışı bu değil, aksine son kez katıldığı ve ikinci olduğu G2 Kelso Handicap oldu. Katıldığı 6 koşunun 5'ini kazanan ve G1 BC Classic ya da G1 Dirt Mile'da koşması beklenirken son anda deklare edilmeyen DEHERE torunu GRAYDAR'a G2 Kelso Handicap'ta zorlu anlar yaşatan BRUJO DE OLLEROS bugün için Graydar'ın olmadığı yarışta benim ön planda tuttuğum safkan. Bu safkanın ardından her ne kadar Nisan ayında kazandığı G1 Santa Anita Derby'den bu yana kazanamasa da kalitesiyle (12) GOLDENCENTS, kısa mesafelere pek alışık olmasa da koşu çok süratli gideceğinden sprint mesafesini iyi ayarlaması hâlinde (2) GOLDEN TICKET, G2 Kelso Handicap'ta üçüncülüğü gayet iyi olan (3) HYMN BOOK, pisti iyi tanıyan (6) FED BIZ, Verrazano ve Brujo De Olleros'un kötü koşması halinde şanslı olmasını beklediğim diğer isimler.

SIRALAMAM: 10.4 / 12.2.3.6

VIDEO: (4) BRUJO DE OLLEROS'un üçüncü, (3) HYMN BOOK'un ise üçüncü olduğu G2 Kelso Handicap



 
5. KOŞU: Her ne kadar 1200 metrenin üstünde henüz start almamış olsa da katıldığı 5 koşunun 4'ünü kazanıp, yalnızca birinde yılın baş taylarından yenilgisiz NO NAY NEVER'a geçilen (6) VORDA'nın usta pilotu Olivier Peslier idaresinde G1 BC Juvenile Fillies Turf'ü kazanacağını düşünüyorum. Geçtiğimiz yıl 8-1 oranına sahip FLOTILLA'nın ekürisi olan VORDA, bana göre efsane kısrak Goldikova ile pisti ve mesafeyi iyi bilen Peslier'in de sprint mesafesini iyi ayarlaması hâlinde kazanacaktır. 

Farklı ayaklarda tek atanlar için ise VORDA'nın en ciddi rakibini belirtmek istiyorum. Bu isim (14) numaralı MY CONQUESTADORY. Henüz ilk yarışında bir BC Challenge koşusu olan çim pistteki G2 Summer Stakes için piste çıkan ve usta atlar gibi koşup kolay kazanan Artie Schiller temsilcisi, akabinde sentetik pistte katıldığı G1 Alcibiades Stakes'i de etkili düzlük sprintiyle kazanma başarısı göstermişti. Bana göre VORDA'nın en ciddi rakibi bu koşuda MY CONQUESTADORY'dir. Dediğim gibi başka ayakta at yazıp, tay yarışıdır diye burada sürpriz arayanlar için ise Avrupa'dan gelen diğer 2 tay (2) AL THAKHIRA ve (8) CHRISELLIAM diyorum.

SIRALAMAM: 6 ////// 14 ///// 2.6

VIDEO: VORDA'nın kazandığı G1 Cheveley Park Stud Stakes:

 

VIDEO: MY CONQUESTADORY'nin kazandığı yarış hayatının ilk startı G2 Summer Stakes:




6. KOŞU: Günün şüphesiz en merakla beklenen yarışı eski adıyla G1 BC Ladies Classic, yeni adıyla G1 BC Distaff olacak. Açıkçası sonucunu G1 BC Classic kadar merak ediyorum. Kağıt üzerinde 6 atlı bir yarış olduğunu görünce ne kadar merakla beklenir diyebilirsiniz ancak işin aslı pek de öyle değil. 

Tahmin açısından bu yazıyı hazırladığım için biraz yarışı kafamda koşturmaya çalıştım. Koşuda geçtiğimiz yılın en iyi 2 yaşlı dişi tayı seçilen ve bu yıl da tırnağının ucunda olan (5) BEHOLDER'ın koşuya her zamanki gibi tempo vereceğini düşünüyorum. Ancak bu kısrağı bir başka şampiyon (4) ROYAL DELTA ve G1 galibi kısrak (3) CLOSE HATCHES'ın takip edeceğini, hatta adeta nefeslerini hissedecek kadar yakın gideceklerini düşünüyorum. Buna istinaden son 4 Grup 1 koşusunu kazanan, üstelik bunların ilkinde (G1 Kentucky Oaks) Beholder'ı, sonuncusu olan G1 Beldame Invitational'da ise Royal Delta'yı geride bırakan yılın en iyi atı seçilmesini beklediğim (6) PRINCESS OF SYLMAR'ın etkili düzlük sprintiyle bugün de zafere uzanacağını düşünüyorum. Biliyorum bu kadar basit olsa herkes bulur ancak benim düşüncem böyle. Koşu beklediğim gibi gitmezse ya da Princess of Sylmar yoğun geçen sezonun ardından o güçlü ve bitirici düzlük sprintini yapamazsa rakipleri malum: Beholder ve Royal Delta. (Dipnot: Bu koşu öyle bir koşu ki en başta söylediğim gibi şampiyonlar beklenen yarışını sergileyemezse koşacak tüm kısraklara şans doğabilir) 

SIRALAMAM: 6 //// 5.4 ////// 3.2.1

VIDEO: PRINCESS OF SYLMAR'ın, ROYAL DELTA önünde kazandığı G1 Beldame Invitational Stakes




7. KOŞU: Santa Anita'da ilk günün son yarışı Araplara ait. Evet yanlış okumadınız, ilk kez bir BC festivalinde Arap atlarına yarış düzenleniyor. Bu belli bir kesimin tepkisini çekerken, belli bir kesimin de hoşuna gitti. Şahsen ben 1'er Arap yarışının her festivale renk kattığını düşünüyorum. 

Koşacak safkanlar hakkında önceden pek bir bilgim olmasa da burada hepimizin yakından tanıdığı (5) numaralı NO PROBLEM AL MAURY var. Yakın tarihte G1 Malazgirt Koşusu için ülkemize gelen ve rakiplerinin sürklase ederek kazanan safkan bu kez ABD'de ve kum pistte sahne alacak. Twitter üzerinden okuduğum kadarıyla ABD'deki bazı yerel bültenler No Problem Al Maury'nin son koşusu (Malazgirt) 25 boyla kazandığını yazmış ancak bizim bildiğimiz gibi bu safkan, koşuyu Darfur'un yaklaşık 5-6 boy önünde kazanmıştı. Ben bugün için de her ne kadar NO PROBLEM AL MAURY'nin çim pist performansını izlemiş olsak da kum pistte de bu rakiplerine üstünlük sağlayabileceğini düşünüyorum. Benim ilk şansı verdiğim isim (5) NO PROBLEM AL MAURY olacak.

NO PROBLEM AL MAURY'nin ardından Delaware Park'ta Mayıs ayında G1 Delaware Park Classic'i beyaz bayrak ayna yaparak kazanan (6) GRILLA, o koşuya favori olarak girse de ikincilikle yetinen ve bugün Delaware Park'ın lider jokeyi Alex Cintron ile koşuya katılacak olan (9) SMOKE HOUSE, ekürilerden (11) SO BIG IS BETTER, dişi olmasına rağmen zaman zaman bu koşudaki rakiplerinin bir kaçını geride bırakmış olan (10) MS DIXIE ve son olarak (1) numaralı SERGEANT PEPPER kendisine şans yaratabilir.

SIRALAMAM: 5 / 6.9.11.10.1









1 yorum: